Tilki SEO
- Uncategorized
- Yorum yok Tilki SEO
- Posted on
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bâtınin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı fiillemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çalışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü konsept, bâtınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh daha ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha oflaz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.